პატიოსან უფალთ სომხეთში, ჩვენს თანამღვდლებს ევსევის, ელიანოზს, ევგენის, ულვიმპიოსს, ვითვინიკოსს, გრიგოლის, ფილიტოსს, პაპოსს, ევლალის, ვიპატის, პროერესიოსს, ბასილის, ბასოს, ევგენის ღანგრაში შეკრებილი წმინდა კრება უფლისა მიერ გიხაროდეთ.

        ვინაიდან ეპისკოპოსთა უწმიდესმა, ღანგრაში შეკრებილმა კრებამ ეკლესიის ზოგიერთი საქმის თაობაზე ბევრი რამ ნახა ევსტათის მიერ უწესოდ ქმნილი, საჭიროდ ჩათვალა, განესაზღვრა ევსტათის საქმეები და ყველასათვის ცნობილი გაეხადა ისინი, რათა დარღვეულიყო მის მიერ ქმნილი უკეთურება [მესალიანთა ერესი], ვინაიდან ისინი ქორწინებას შეურაცხ-ჰყოფდნენ და ამბობდნენ, რომ ქორწინებულთაგან არავის უნდა ჰქონდეს ღმრთის იმედი. ბევრნი შეცდომაში შედიოდნენ და შორდებოდნენ თავის ქმრებს და ქმრები - ცოლებს. ამის შემდგომ კი ხორცთა გაჭირვებას ვეღარ უძლებდნენ და მრუშობდნენ. ამგვარი უსახურობის გამო ძალიან გაიკიცხნენ. იყვნენ ისეთებიც, რომლებიც განშორდებოდნენ ღმრთის სახლს და ცალკე ქმნიდნენ ეკლესიას, რითაც შეურაცხ-ჰყოფდნენ ეკლესიას და ეკლესიაში მყოფთ. ცალკე აწყობდნენ კრებებს, ეკლესიობდნენ და სხვა მოძღვრება [ჰქონდათ], და ბევრს სხვა რასმე [სჩადიოდნენ] ეკლესიებისა და ეკლესიებში შეკრებილთა დასამხობად. უცხო სამოსლით მოსილნი ჩვეულებრივი შესამოსლის წინააღმდეგნი არიან ისინი. ხოლო ნაყოფის შეწირვასა და შესაწირავს, რომლებიც ეკლესიისათვის მისაცემად არიან დანიშნულნი, თავის თავსა და მათთან მყოფებს, როგორც წმინდანებს, უყოფენ [უნაწილებენ]. მათი ჩაგონებით მონები ბატონებს ტოვებენ და უცხო სამოსლით შემოსილები ბატონებს შეურაცხ-ყოფენ. დედაკაცები ჩვეულებრივი სადედაკაცო სამოსლის ნაცვლად სამამაკაცო სამოსლით იმოსებიან და ჰგონიათ, რომ ამით გამართლებას ჰპოვებენ. მრავალი მათგანი ღმრთისმსახურების მომიზეზებით იკრეჭს თმას, დედობრივი ბუნების სამკაულს. კვირა დღეს მარხვას იცავენ და ამ თავისუფალი დღის სიწმინდეს შეურაცხყოფენ. ეკლესიაში დაწესებულ მარხვას აბუჩად იგდებენ და ჭამენ. ზოგი მათგანი ხორცის მიღებას სძUლობს. დაქორწინებულთა სახლებში ლოცვა არ სურთ და იქ შესრულებულ ლოცვებს შეურაცხყოფენ. ხშირად ქორწინებულთა სახლებში შესაწირავს არ ეზიარებიან. ქორწინებულ მღვდლებს შეურაცხყოფენ და მათ მიერ აღსრულებულ ჟამისწირვებს არ ესწრებიან. იმ ადგილებს, სადაც მოწამენი განისვენებენ, არც ერთი სიტყვის ღირსად არ ჰყოფენ. იქ შეკრებილებს და მედღესასწაულეებს დასცინიან. ხოლო მდიდრებს, რომელნიც არ გასცემენ მთელ თავის ქონებას, ადანაშაულებენ, როგორც ღმრთის მიმართ სასოების არმქონეებს. და სხვასაც მრავალს ამბობენ და სჩადიან, რისი აღრიცხვაც არავის შეუძლია. თითოეული მათგანი, როგორც კი საეკლესიო კანონის [ფარგლებს] გასცდება, თითქოსდა რაღაც კერძო კანონს თავისთვის იჩემებს. რასაც თითოეული მათგანი მოიგონებდა, იმასვე მიჰყვებოდა ეკლესიის შეურაცხსაყოფელად და თავისი თავის სავნებლად. ამის გამოც ღანგრაში შეკრებილი წმინდა კრება იძულებული გახდა, განედევნა ისინი და დაედგინა კანონები მათი ეკლესიიდან ჩამოშორების შესახებ. თუ მოინანიებენ და შეაჩვენებნ თითოეულ ბოროტ ნათქვამს, ისინი შეწყნარებულნი იქნებიან. ამის შესახებ წმინდა კრებამ დაწვრილებით აღწერა, თუ რისი შეჩვენებ არის საჭირო იმისთვის, რომ შეწყნარებულ იქნენ. ხოლო ვინც არ ირწმუნებს ამ ნათქვამს, როგორც მწვალებელნი შეჩვენებულნი და უზიარებელნი იქნებიან და განიდევნებიან ეკლესიიდან. ვევედრებით ეპისკოპოსებს, რათა დაიცვან ეს წესი მათ მიმართ და ყველას მიმართ მათ სამრევლოში.

 

კანონი 1

თუ ვინმე აძაგებს ქორწინებას და გმობს ქმართან თანამცხოვრებ მორწმუნე და ღმრთისმოშიშ დედაკაცს, ან კიცხავს, რომ ამას სასუფეველში შესვლა არ შეუძლია, შეჩვენებულ იყოს.

 

კანონი 2

თუ ვინმე გაკიცხავს ხორცის მჭამელს (სისხლისა, კერპთა მსხვერპლის ნაშთისა და დამხრჩვალის, ლეშის გარდა), თითქოსდა ხორცის ჭამის გამო არ ექნება სასოება, შეჩვენებულ იყოს.

 

კანონი 3

თუ ვინმე ღმრთისმსახურების მომიზეზებით მონას ასწავლის თავისი ბატონის შეურაცხყოფას, მსახურებისათვის თავის არიდებას და არა ერთგულებით და პატივით თავისი მეუფის მსახურებას, შეჩვენებულ იყოს.

 

კანონი 4

თუ ვინმე შეურაცხყოფს ქორწინებულ მღვდელს, თითქოსდა მის მიერ შეწირული სიწმინდის ზიარება არ არის ჯეროვანი, შეჩვენებულ იყოს.

 

კანონი 5

თუ ვინმე ასწავლის ღმრთის სახლისა და მასში მოწყობილი კრების იოლად შეურაცხყოფას, შეჩვენებულ იყოს.

 

კანონი 6

თუ ვინმე ეკლესიის გარეთ, ცალკე ეკლესიობდეს, უგულებელყოფდეს ეკლესიას, საეკლესიო საქმეების გადაწყვეტა მის გარეთ მოისურვოს და არ ჰყავდეს მღვდელი ეპისკოპოსის ნებართვით, შეჩვენებულ იყოს.

 

კანონი 7

თუ ვინმე ეკლესიის გარეთ ისურვებს საეკლესიო შესაწირვათა მიღებას ან გაცემას ეპისკოპოსის ნებართვის გარეშე, ან იმის გარეშე, ვისაც დავალებული აქვს ეს საქმე და არა მისი ნებართვის მოინდომებს ამის გაკეთებას, შეჩვენებულ იყოს.

 

კანონი 8

თუ ვინმე მისცემს ან მიიღებს საეკლესიო შესაწირვას ეპისკოპოსის ან ქველმოქმედებათა გამგებელი მსახურის გარეშე, შეჩვენებულ იყვნენ მიმცემიცა და მიმღებიც.

 

კანონი 9

თუ ვინმე ქალწულობდეს ან თავს იკავებდეს ქორწინებისაგან და გამოეყოს თანამეუღლეს, იმიტომ, რომ საძაგლად ეჩვენებოდეს ქორწინება საერთოდ, და არა ქალწულობისა და თავშეკავების სიკეთისა და სიწმინდის გამო აკეთებდეს ამას, შეჩვენებულ იყოს.

 

კანონი 10

თუ ვინმე უფლის მიერ ქალწულობის შემნახველი ქედმაღლობდეს ქორწინებულზე, შეჩვენებულ იყოს.

 

კანონი 11

თუ ვინმე შეურაცხყოფს იმათ, ვინც სარწმუნოებით აღასრულებს რა სიყვარულს (აღაპს), უფლის პატივისცემით მოუწოდებს მასზე ძმებს, და არ მოისურვებს, ეზიაროს ამ მიწვევას, რადგანაც მდაბლად მიაჩნია ეს საქმე, შეჩვენებულ იყოს.

 

კანონი 12

თუ ვინმე მამაკაცთაგანმა მოჩვენებით იხმაროს მოღვაწისათვის შესაფერისი სამოსელი, და ამის გამო, თითქოსდა უმაღლესი სიმართლის მქონე, კიცხავდეს იმას, ვინც ღმრთისმოშიშებით საერთო და ჩვეულებრივ სამოსელს ხმარობს, შეჩვენებულ იყოს.

 

კანონი 13

თუ ვინმე დედაკაცმა მოჩვენებითი მოღვაწეობისათვის შეცვალოს სამოსელი და ჩვეულებრივი სადედაკაცო სამოსლის ნაცვლად სამამაკაცო ჩაიცვას, შეჩვენებულ იყოს.

 

კანონი 14

თუ ვინმე დედაკაცმა მიატოვოს თავისი ქმარი და მოისურვოს მასთან გაშორება ქორწინებისადმი ზიზღის მომიზეზებით, შეჩვენებულ იყოს.

 

კანონი 15

თუ ვინმე მიატოვებს თავის შვილებს, არ კვებავს მათ და არ ეხმარება, რაც შეუძლია, რათა [აღიზარდონ] სათანადო ღმრთისმსახურებით, არამედ განდეგილობის მომიზეზებით უყურადღებოდ დატოვებს მათ, შეჩვენებულ იყოს.

 

კანონი 16

თუ შვილები მორწმუნე მშOბლებს ღმრთისმსახურების მომიზეზებით გაშორდებიან და არ მიაგებენ მშობლების შესაფერის პატივს, ცხადია, ღმრთისმსახურებისადმი პატივისცემის დაცვით, შეჩვენებულ იყვნენ.

 

კანონი 17

თუ ვინმე დედაკაცთაგანი მოჩვენებითი ღმრთისმსახურებისათვის გაიკრეჭს თმას, რომელიც მას ღმერთმა მისცა მორჩილების გასახსენებლად, შეჩვენებულ იყოს, როგორც მორჩილების შესახებ ბრძანების დამრღვევი.

 

კანონი 18

თუ ვინმე მოჩვენებითი საღმრთისმსახურო მოღვაწეობისათვის კვირა დღეს მარხულობს, შეჩვენებულ იყოს.

 

კანონი 19

თუ ვინმე მოღვაწეთაგან ხორციელი გაჭირვების გარეშე ქედმაღლობს და საზოგადოდ მოცემულ მარხვას, ეკლესიის მიერ დაცულს, გახსნის, საღი ცნობიერების მქონე, შეჩვენებულ იყოს.

 

კანონი 20

თუ ვინმე ქედმაღლური განწყობის გამო მოწამეთა [მოსახსენებელ] კრებებს შეიძულებს, ან იქ აღსრულებულ ჟამისწირვებსა და მათ ხსენებებს, შეჩვენებულ იყოს.

 

კანონი 21

ხოლო ამას რომ ვწერთ, ღმრთის ეკლესიისგან განვკვეთთ არა იმათ, ვისაც ჭეშმარიტად სურს მოღვაწეობა წერილისამებრ, არამედ იმათ, ვინც მოღვაწეობას ამპარტავნების საბაბად აქცევს და ქედმაღლურად უყურებს იმათ, ვინც მარტივი ცხოვრებით ცხოვრობს. ისინი ამით შემოიღებენ სიახლეებს [საღმრთო] წერილისა და საეკლესიო კანონების წინააღმდეგ. ჩვენ გვაკვირვებს ქალწულობა თავმდაბლობით შემკული. ვიღებთ მარხვას, პატიოსნებით და ღმრთის შიშით შესრულებულს. და შევიწყნარებთ ამქვეყნიურ საქმეთაგან განშორებას, თავმდაბლობით აღსრულებულს. პატივს ვცემთ ქორწინებით თანამკვიდრობას შეუგინებელს და არ შეურაცხვყოფთ სიმდიდრეს, რომელიც სიმართლით არის შეძენილი და სიკეთისათვის იხარჯება. ვაქებთ არაძვირფასი სამოსლის უბრალოებას და სისადავეს, მხოლოდ ხორცის დასაფარავად განკუთვნილს. ხოლო გახსნილი და სათრევი სამოსლით მოსიარულეებს არ შევიწყნარებთ. პატივს ვცემთ ღმრთის სახლებსა და მათში მოწყობილ კრებებს ვთვლით წმინდად და სასარგებლოდ. ღვთისმსახურებას სახლებში კი არ შევიწყნარებთ, არამედ პატივს ვცემთ ყოველ ადგილს, ღმრთის სახელზე აშენებულს, და შევიწყნარებთ იქ აშენებულ ეკლესიაში საერთო სარგებლობისათვის შეკრებილ კრებას. ვნატრით გლახაკთა მიმართ ძმათა მიერ ეკლესიის ძველი გადმოცემისამებრ ქმნილ ქველმოქმედებას და, მოკლედ რომ ვთქვათ, ვლოცულობთ, რათა ეკლესიაში ხდებოდეს ყველაფერი, რაც მოცემულია საღმრთო წერილში და განწესებულია მოციქულთა გადმოცემის მიერ.

 

"დიდი სჯულის კანონი" - თარგმნილი არსენ იყალთოელის მიერ

ახალქართული ვერსია მოამზადეს მანანა დოლაქიძემ და გულნარა ნინუამ

თბილისი, 2009

• ამოსაბეჭდი ვერსია

 

ტეგები: Qwelly, ელ.წიგნები, თეოლოგია, სამართალი, სამეცნიერო, ქველი

ნახვა: 312

ღონისძიებები

ბლოგ პოსტები

Palestine In Concentration: Present-day Updates and Ongoing Struggles

გამოაქვეყნა EFTcheat_მ.
თარიღი: მაისი 6, 2025.
საათი: 3:00pm 0 კომენტარი

The Tale of Palestine carries on to evolve, marked by resilience, troubles, and an enduring demand justice. Recent developments during the area have brought new notice to the plight on the Palestinian folks, highlighting both the urgent want for motion plus the broader implications for world peace and steadiness.





Rising Tensions and Humanitarian Issues

During the West Bank, the expansion of Israeli settlements has escalated tensions, with Palestinian…

გაგრძელება

How They Operate, And Why They Subject for Employers

გამოაქვეყნა EFTcheat_მ.
თარიღი: აპრილი 26, 2025.
საათი: 2:30pm 0 კომენტარი







In the present earth, history checks are getting to be a regular part of the selecting method, tenant screening, and in some cases volunteer variety. From verifying work historical past to examining felony information, qualifications check providers give vital insights into somebody's heritage. In the following paragraphs, we’ll include the kinds of track record checks, how they perform, and why They are really critical for each companies and people.



What exactly…

გაგრძელება

შემოქმედი მხატვარი

გამოაქვეყნა ლაშა_მ.
თარიღი: აპრილი 22, 2025.
საათი: 11:23pm 0 კომენტარი

თვალებს ძლივს ახელდა დასაძინებლად რომ წავედით, მაგრამ მაინც მოვახერხეთ ძილისწინა საუბრები. ამჯერად, თემა ნათესავები და ნათესაური კავშირები იყო და ცოტა ვერ მიხვდა რა სხვაობა შვილიშვილსა და შვილთაშვილს შორის. ის კი გაიგო, რომ პირველი - მესამე თაობას ნიშნავდა, ხოლო მეორე - მეოთხეს, მაგრამ თვითონ ეს სიტყვები - შვილი-შვილი და შვილთა-შვილი რატომ…

გაგრძელება

სააღდგომო ეპისტოლე 2025

გამოაქვეყნა ლაშა_მ.
თარიღი: აპრილი 20, 2025.
საათი: 2:00am 0 კომენტარი

სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქის, მცხეთა-თბილისის მთავარეპისკოპოსისა და ბიჭვინთისა და ცხუმ-აფხაზეთის მიტროპოლიტის, ილია II-ის სააღდგომო ეპისტოლე

საქართველოს წმინდა მართლმადიდებელი ეკლესიის წევრთ, მკვიდრთ ივერიისა და ჩვენი ქვეყნის საზღვრებს გარეთ მცხოვრებ თანამემამულეთ:

ქრისტე აღდგა!

Qwelly, qwellynews, აღდგომა, ბლოგი, ეპისტოლე, პატრიარქი, სააღდგომო ეპისტოლე, 2024

აღდგეს ღმერთი, მიმოიფანტონ…

გაგრძელება

Qwelly World

free counters