პლატონი, ნადიმი
თავი II

      სოკრატეს შემთხვევით გადავეყარეო – მიამბობდა არისტოდემოსი, – კარგად განბანილიყო და ფეხთ სანდლები ჩაეცვა, რაც ნაკლებად სჩვეოდა მას. ვკითხე – აგრე მორთულ-მოკაზმული სად მიხვალ-მეთქი. – აგათონთან მივდივარ ვახშმად, – მიპასუხა მან, – გუშინ ბრბოის ღრიანცელმა დამაფრთხო და მსხვერპლშეწირვაზე დასწრებას თავი ავარიდე; დღეისთვის კი შევპირდი, უთუოდ გეწვევი-მეთქი. აგრე გულდასმითაც მიტომ მოვრთულვარ, რომ მშვენიერს მშვენივრად მორთული ვეახლო[1]. შენ კი რას იტყვი, არისტოდემოს, – დაუმატა – მართალია, აგათონს არ უთხოვია მეწვიეო, მაგრამ მე რომ გთხოვო, ხომ ვერ წამყვები მასთან? – როგორც მიბრძანებ - მეთქი, – მივუგე მე. – მაშ გავწიოთ ერთად, რათა შევცვალოთ ძველი ანდაზის აზრი და დავამტკიცოთ, რომ კარგ სტუმარს შეუძლია დაუპატიჟებლად მიადგეს კარზე კარგ მასპინძელს[2]. ჰომეროსი ხომ, როგორც ჩანს, არა მარტო ცვლის, ამახინჯებს კიდეც ამ ანდაზას: იგი გვიხატავს აგამემნონს, როგორც ძალგულოვან მებრძოლს, ხოლო მენელაოსს – როგორც „ჯაბან მეომარს“[3] და ეს უკანასკნელი დაუპატიჟებლად მიჰყავს ლხინზე[4], რომელსაც აგამემნონი იხდის მსხვერპლშეწირვის შემდეგ, ე.ი. უარესი მიჰყავს უკეთესთან. ამაზე მე მივუგე: – ვაითუ ისე სულაც არ გამოვიდეს, როგორც შენ ამბობ, სოკრატე, და, ჰომეროსის თქმისა არ იყოს, მე საბრალო დაუპატიჟებლად მივადგე კარზე სიბრძნით სახელგანთქმულ კაცს. მაგრამ შენ მეპატიჟები და შენვე მოიფიქრე რამე ჩემს გასამართლებლად, რადგან, იცოდე, იქ პირდაპირ განვაცხადებ, არ ვაპირებდი წამოსვლას, მაგრამ სოკრატემ ძალით წამომიყვანა-მეთქი. – ორნი რომ ვიქნებით, გზადაგზა უკეთ მოვიფიქრებთ, რა უნდა ვთქვათ[5], – მიპასუხა მან – ახლა კი გავწიოთ.

      რაკი ასე გადაწყდა, კვლავ გზას გავუდექითო – განაგრძობდა არისტოდემოსი. – გზაში სოკრატე ფიქრს მიეცა და თანდათან ნაბიჯს უკლო. მე დაცდა დავაპირე, მაგრამ მან მიბრძანა წინ მევლო. აგათონის სახლს რომ მივადექი, კარი ღია დამხვდა და, აი, სწორედ აქ, ფრიად სასაცილო მდგომარეობაში აღმოვჩნდი. მყისვე გამომეგება ერთი მსახურთაგანი და პირდაპირ იქ შემიყვანა, სადაც სხვა სტუმრები უკვე მისხდომოდნენ სუფრას. – სწორედ რომ დროზე მოხველ, არისტოდემოს, – წამოიძახა აგათონმა ჩემი დანახვისთანავე, – თუ სხვა რამისთვის გარჯილხარ, კეთილინებე და ეგ საქმე შემდეგისთვის გადასდე. მე გუშინაც ვაპირებდი შენს დაპატიჟებას – გეძებდი და ვერ გნახე ვერსად. მაგრამ, სოკრატე რატომ არ მოგყავს თან? – მე უკან შევბრუნდიო, – ჰყვებოდა არისტოდემოსი, – მაგრამ ვაი ამ შებრუნებას: სადაა სოკრატე? – წეღან ერთად მოვდიოდით და, მართალი გითხრა, აქაც სწორედ მან მომიპატიჟა-მეთქი, – მივუგე. – კარგადაც მოქცეულა, – თქვა აგათონმა, – მაგრამ თვითონ სადღაა? – აქამდე უკან მომყვებოდა და მეც ვერ გამიგია, სად უნდა წასულიყო-მეთქი, – ვუპასუხე. – ბიჭო, – უბრძანა აგათონმა მონას, – გასწი, მონახე სოკრატე და აქ მოგვიყვანე, შენ კი, არისტოდემოს, – მომიბრუნდა მე, – გთხოვთ დაიკავო ადგილი ერიქსიმახოსის გვერდით.

თარგმნა და კომენტარები დაურთო
ბაჩანა ბრეგვაძემ

« წინა თავი

|

გაგრძელება »


[1] დედანში ასეა: ταῦτα δὴ ἐκαλλωπισάμην, ἵνα καλὸς παρὰ καλὸν ἴω

[2] ეს პასაჟი ბერძნულ სიტყვათა მსგავსებაზეა აგებული და ამიტომ თარგმანში მისი გადმოცემა შეუძლებელია. ანდაზის პირვანდელი ფორმა ასეთია: αὐτόματοι ἀγαθοί ἀγαθώ ἐπὶ δαῖτας ἴασιν, რაც სიტყვასიტყვით ნიშნავს: კარგები კარგთან თავისით, ე. ი. დაუპატიჟებლად მიდიან ნადიმზე. პლატონმა, როგორც ჩანს, შეცვალა, „ἀγαθώ“ „Ἀγάθων᾽“-თი და, ამრიგად, მივიღეთ: αὐτόματοι ἀγαθοί Ἀγάθων᾽ ἐπὶ δαῖτας ἴασιν, რაც ნიშნავს კარგები აგათონთან თავისით, ე. ი. დაუპატიჟებლად მიდიან ნადიმზე. სახელი აგათონი (Ἀγάθων) წარმოსდგება სიტყვიდან άγαός - კარგი.

[3] დედანშია: „ილიადაში“ (XVII, 586-88) აპოლონი ასე მიმართავს ჰექტორს: "Έκτορ, τίς κέ σ' έτ' άλλος Αχαιών ταρβήσειεν"

οίον δή Μενέλαον υπέτρεσας, ός τό πάρος περ

μαλθακός αιχμητής...

[4] იხ. „ილიადა“, II, 408.

[5] იხ. „ილიადა“, X, 224-225.

შენიშვნა: სტატიის სათაური, სტატიის ავტორის მეირ თემატურად შერჩეული სათაურია და არ წარმოადგენს წიგნის ავტორისეულ ვარიანტს.

ნახვა: 212

ღონისძიებები

ბლოგ პოსტები

How They Operate, And Why They Subject for Employers

გამოაქვეყნა EFTcheat_მ.
თარიღი: აპრილი 26, 2025.
საათი: 2:30pm 0 კომენტარი







In the present earth, history checks are getting to be a regular part of the selecting method, tenant screening, and in some cases volunteer variety. From verifying work historical past to examining felony information, qualifications check providers give vital insights into somebody's heritage. In the following paragraphs, we’ll include the kinds of track record checks, how they perform, and why They are really critical for each companies and people.



What exactly…

გაგრძელება

შემოქმედი მხატვარი

გამოაქვეყნა ლაშა_მ.
თარიღი: აპრილი 22, 2025.
საათი: 11:23pm 0 კომენტარი

თვალებს ძლივს ახელდა დასაძინებლად რომ წავედით, მაგრამ მაინც მოვახერხეთ ძილისწინა საუბრები. ამჯერად, თემა ნათესავები და ნათესაური კავშირები იყო და ცოტა ვერ მიხვდა რა სხვაობა შვილიშვილსა და შვილთაშვილს შორის. ის კი გაიგო, რომ პირველი - მესამე თაობას ნიშნავდა, ხოლო მეორე - მეოთხეს, მაგრამ თვითონ ეს სიტყვები - შვილი-შვილი და შვილთა-შვილი რატომ…

გაგრძელება

სააღდგომო ეპისტოლე 2025

გამოაქვეყნა ლაშა_მ.
თარიღი: აპრილი 20, 2025.
საათი: 2:00am 0 კომენტარი

სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქის, მცხეთა-თბილისის მთავარეპისკოპოსისა და ბიჭვინთისა და ცხუმ-აფხაზეთის მიტროპოლიტის, ილია II-ის სააღდგომო ეპისტოლე

საქართველოს წმინდა მართლმადიდებელი ეკლესიის წევრთ, მკვიდრთ ივერიისა და ჩვენი ქვეყნის საზღვრებს გარეთ მცხოვრებ თანამემამულეთ:

ქრისტე აღდგა!

Qwelly, qwellynews, აღდგომა, ბლოგი, ეპისტოლე, პატრიარქი, სააღდგომო ეპისტოლე, 2024

აღდგეს ღმერთი, მიმოიფანტონ…

გაგრძელება

Fresh New Stories

გამოაქვეყნა EFTcheat_მ.
თარიღი: აპრილი 9, 2025.
საათი: 5:30am 0 კომენტარი







The 12 months 2025 has brought a wave of innovation and creativeness to Bangla natok, redefining the storytelling landscape for audiences worldwide. With refreshing narratives, groundbreaking themes, and Outstanding performances, The brand new natoks of 2025 continue to elevate the art of Bengali drama.



What to anticipate from New Natoks in 2025



Daring Narratives: The most up-to-date natoks are exploring uncharted territories, delving into social…

გაგრძელება

Qwelly World

free counters