მათეს სახარების ოქროპირისეულ განმარტებაში ჩართულია ერთი ქადაგება, რომელიც ადამიანის რაობას და მის გადაგვარებას ეხება.

საერთოდ ადამიანი თუ ხარ?!, ადამიანურობა, ადამიანი, დარიგებანი, იოანე ოქროპირი, ქველი, qwelly, ioane oqropiri, darigebani

საერთოდ, ადამიანი თუ ხარ?!

     "ამგვარად, მითხარი, საიდან უნდა მივხვდე, რომ მორწმუნე ხარ, როდესაც ჩემს მიერ ჩამოთვლილი – ყველაფერი საწინააღდეგოში მარწმუნებს? და რად ვამბობ მორწმუნე მეთქი? საერთოდ ადამიანი თუ ხარ, დანამდვილებით ამასაც კი ვერ ვხვდები. როდესაც ვირივით იტლინკები, ხარივით ხტუნავ, ქალებთან ცხენივით ხვიხვინებ, დათვივით სადილობ, ჯორცხენასავით იზულუქებ სხეულს, აქლემივით ავმეხსიერი ხარ, მგელივით მტაცებელი, გველივით მრისხანე, მორიელივით გესლიანი, მელასავით ცბიერი, ასპიტისა და იქედნესავით ბოროტების შხამს იგროვებ, ძმებზე მზაკვარი დემონივით ხარ აღმდგარი; – აბა როგორ შემიძლია, ადამიანად შეგრაცხო, როდესაც შენში ადამიანური ბუნების ნიშნებს ვერ ვხედავ? მართალთა და ურწმუნოთა შორის განსხვავების ძებნისას, საშიშროების წინაშე ვდგები, რომ ადამიანსა და მხეცს შორისაც კი ვერ ვიპოვი სხვაობას. და რა ვქნა, ან მხეცი როგორ გიწოდო? თითოეულ მხეცს ხომ ამ მანკიერებათაგან მხოლოდ ერთი რომელიმე აქვს, შენ კი საკუთარ თავში ყოველგვარ მანკიერებას მოიცავ და შენი უგუნურებით მათ მეტისმეტად აჭარბებ. ეშმაკი გიწოდო? მაგრამ ეშმაკი მუცელს არ ემონება და ფული არ უყვარს. და თუკი მანკიერებებით მხეცებსა და ეშმაკებსაც კი აღემატები, მითხარი, ადამიანად როგორ მოგიხსენიო? და თუკი შენი ადამიანად მოხსენიებაც კი არ შეიძლება, მაშ როგორღა გიწოდო მორწმუნე? და რაც ყველაზე სამწუხაროა, ამდენად ცუდ მდგომარეობაში მყოფნი, საკუთარი სული უსახურობაზე არც კი ვფიქრობთ, არ გვახსოვს მისი სისაძაგლე. როდესაც დალაქთან ზიხარ და თმას იჭრი, სარკეს იღებ ხელში და მთელი ყურადღებით აკვირდები თმის ვარცხნილობას, ეკითხები ახლოსმდგომთ და თავად დალაქს, კარგად გადგას თუ არა თმა შუბლზე. უკვე მოხუცსაც კი არ გრცხვენია უზომოდ მიეცე ყმაწვილურ ოცნებებს. ხოლო ის, რომ ჩვენი სული არა მხოლოდ უსახურია, არამედ მხეცური და სცილად თუ ქიმერად იქცა, – ბერძნულ იგავებში რომ არიან ნახსენებნი, – ოდნავადაც ვერ ვგრძნობთ. მიუხედავად იმისა, რომ აქ არის სულიერი სარკე, რომელიც ნივთიერ სარკეზე გაცილებით უკეთესი და სასარგებლოა. იმიტომ, რომ უსახურობას არა მარტო გვიჩვენებს იგი, არამედ, თუკი ვისურვებთ, მას უთანასწორო სილამაზედაც კი გარდასახავს.

     ამგვარ, სარკედ გვემსახურება კეთილზნეობრივ მამათა ხსენება და ამბები მათი ნეტარი ცხოვრების შესახებ; წერილის კითხვა და ღვთის მიერ მოცემული კანონები. ერთხელაც, თუკი წმინდათა გამოსახულებების შეხედვას მოინდომებ, საკუთარი გულის სისაძაგლეს დაინახავ. და როდესაც დაინახავ, სხვა უკვე აღარაფერი დაგჭირდება, რომ საკუთარი უსახურობისგან გათავისუფლდე. აი, რატომაა სასარგებლო ჩვენთვის ეს სარკე. ის გარდაქმნას უწყობს ხელს. ამგვარად, ნურვინ დარჩება უსიტყვურთა სახით! თუკი მონაც კი ვერ შედის მამის სახლში, მაშ შენ, მხეცქმნილი როგორ გადააბიჯებ სახლის კარიბჭეს? და რას ვამბობ, მხეცი მეთქი? ასეთი ადამიანი ყველა მხეცზე უარესია. მხეცი მართალია, თავისი ბუნებით ველურია, მაგრამ ხშირად ადამიანური ხელოვნებით მომშვიდდება ხოლმე. ხოლო შენ, ვინც მათ ბუნებრივ მხეცობას მათთვის არაბუნებრივ მშვიდ ბუნებად გარდაქმნი, როგორ გეპატიება, რომ საკუთარ ბუნებრივ სიმშივდეს არათვისობრივ მხეცობად აქცევ? ბუნებით ველურს მორჩილყოფ, ხოლო საკუთარ თავს, ბუნებით თვინიერს, ველურად აქცევ? ლომს ათვინიერებ და აშინაურებ, საკუთარ მრისხანებას ლომზე უფრო დაუმორჩილებელად ჰყოფ? პირველ შემთხვევაში ორ სირთულე ვხვდებით: ის, რომ მხეცი მოკლებულია ყოველგვარ ცნობიერებას და ის, რომ იგი ყველაზე უფრო ბრაზიანია. და შენ მაინც, დიდი სიბრძნით, რომელიც ღმერთმა მოგანიჭა, სძლევ ბუნებას.და როგორ ხდება, რომ შენ, ვინც ცხოველებში ბუნებას ამარცხებ, საკუთარ თავში ბუნებასაც ღალატობ და ნების სრულყოფასაც? მე რომ შენთვის დამევალებინა სხვა ადამიანის დამშვიდება, შენ ჩემს ბრძანებას შეუძლებლად არ მიიჩნვდი, თუმცა შესაძლოა, გეთქვა კიდეც ჩემთვის, რომ შენ სხვისი ნების უფალი არ ხარ და რომ ყველაფერი შენზე არ არის დამოკიდებული. ახლა კი გავალებ, რომ შენი საკუტარი მხეცი მოთოკო, რომლის სრული ბატონ-პატრონიც თავად ხარ.


ამოწერილია წიგნიდან: განმარტება სახარებისთვის წმიდისა მოციქულისა და მახარებლისა მათესი (გვ. 36-37)

ავტორი: წმინდა იოანე ოქროპირი, კონსტანტინეპოლის მთავარეპისკოპოსი.

რედაქტორი: თინათინ გოგოჩაშვილი

გამომცემლობა: "ალილო"

მომზადებულია საქართველო საპატრიარქოს პრეს-ცენტრში

თბილისი, 2009

ტეგები: Qwelly, ადამიანი, გადარჩენა, დარიგებანი, ოქროპირი, ქადაგება, ქველი

ნახვა: 756

გამოხმაურებები!

ვუერთდები!!!

ახლავე და მერეც, დღეში სამჯერ!!! :) 

Giorgi Chekurishvili said:

Es yvelam WAIKITXET...   EXLAVE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

RSS

ღონისძიებები

ბლოგ პოსტები

Palestine In Concentration: Present-day Updates and Ongoing Struggles

გამოაქვეყნა EFTcheat_მ.
თარიღი: მაისი 6, 2025.
საათი: 3:00pm 0 კომენტარი

The Tale of Palestine carries on to evolve, marked by resilience, troubles, and an enduring demand justice. Recent developments during the area have brought new notice to the plight on the Palestinian folks, highlighting both the urgent want for motion plus the broader implications for world peace and steadiness.





Rising Tensions and Humanitarian Issues

During the West Bank, the expansion of Israeli settlements has escalated tensions, with Palestinian…

გაგრძელება

How They Operate, And Why They Subject for Employers

გამოაქვეყნა EFTcheat_მ.
თარიღი: აპრილი 26, 2025.
საათი: 2:30pm 0 კომენტარი







In the present earth, history checks are getting to be a regular part of the selecting method, tenant screening, and in some cases volunteer variety. From verifying work historical past to examining felony information, qualifications check providers give vital insights into somebody's heritage. In the following paragraphs, we’ll include the kinds of track record checks, how they perform, and why They are really critical for each companies and people.



What exactly…

გაგრძელება

შემოქმედი მხატვარი

გამოაქვეყნა ლაშა_მ.
თარიღი: აპრილი 22, 2025.
საათი: 11:23pm 0 კომენტარი

თვალებს ძლივს ახელდა დასაძინებლად რომ წავედით, მაგრამ მაინც მოვახერხეთ ძილისწინა საუბრები. ამჯერად, თემა ნათესავები და ნათესაური კავშირები იყო და ცოტა ვერ მიხვდა რა სხვაობა შვილიშვილსა და შვილთაშვილს შორის. ის კი გაიგო, რომ პირველი - მესამე თაობას ნიშნავდა, ხოლო მეორე - მეოთხეს, მაგრამ თვითონ ეს სიტყვები - შვილი-შვილი და შვილთა-შვილი რატომ…

გაგრძელება

სააღდგომო ეპისტოლე 2025

გამოაქვეყნა ლაშა_მ.
თარიღი: აპრილი 20, 2025.
საათი: 2:00am 0 კომენტარი

სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქის, მცხეთა-თბილისის მთავარეპისკოპოსისა და ბიჭვინთისა და ცხუმ-აფხაზეთის მიტროპოლიტის, ილია II-ის სააღდგომო ეპისტოლე

საქართველოს წმინდა მართლმადიდებელი ეკლესიის წევრთ, მკვიდრთ ივერიისა და ჩვენი ქვეყნის საზღვრებს გარეთ მცხოვრებ თანამემამულეთ:

ქრისტე აღდგა!

Qwelly, qwellynews, აღდგომა, ბლოგი, ეპისტოლე, პატრიარქი, სააღდგომო ეპისტოლე, 2024

აღდგეს ღმერთი, მიმოიფანტონ…

გაგრძელება

Qwelly World

free counters